مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزش گذاری برند برای مشتری 70 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزش گذاری برند برای مشتری 70 صفحه

کلمات کلیدی :

فصل دوم پایان نامه ارزش گذاری برند برای مشتری
مبانی نظری ارزش گذاری برند برای مشتری
پیشینه تحقیق ارزش گذاری برند برای مشتری
پیشینه داخلی ارزش گذاری برند برای مشتری
پیشینه خارجی ارزش گذاری برند برای مشتری
پیشینه پژوهش ارزش گذاری برند برای مشتری
پیشینه نظری ارزش گذاری برند برای مشتری
ادبیات نظری ارزش گذاری برند برای مشتری
چارچوب نظری ارزش گذاری برند برای مشتری

رفتن به سایت اصلی

این نوشتار مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزش گذاری برند برای مشتری می باشد. در بخش اول چارچوب و مبانی نظری ارزش گذاری برند برای مشتری تشریح می شود و در بخش دوم پیشینه نظری تحقیق ارزش گذاری برند برای مشتری در پژوهش های داخلی و خارجی مورد بررسی قرار می گیرد.

 

 

 

 

 

 

 مقدمه

افزایش رقابت در بازارهای جهانی ، باعث شده که شرکت ها استراتژی های خود را به سمت رضایت ، وفاداری مشتریان تغییر دهند (آناستیسوس و پلیمر ،2013،ص3). در سال های اخیر فضای کسب و کار در جهان به منظور افزایش رضایت و وفاداری مشتریان شاهد تغییر و تحوّلات بسیار زیادی بوده است از جمله این تغییرات می توان به تغییر نگرش شرکت ها از دارایی مشهود به سمت دارایی نامشهود اشاره کرد از این رو فرآیند ارزش گذاری دارایی نامشهود از اهمیت زیادی برای شرکت ها برخوردار است. در نظر گرفتن دارایی نامشهود کمک می نماید تا ارزیابی درست تری از عملکرد سازمان ها در کوتاه مدت و بلندمدت داشته باشیم (سالار و گرگانی و جعفری ،1392،ص2). ارزش ویژه برند یکی از دارایی های نامشهود و از اصول بازاریابی است که به عنوان ارزیابی ذهنی و نامحسوس مشتریان از برند نام می برند (راماب  ،2014،ص315).

 

اکثر شرکت ها و سازمان ها درك کرده اند که برند، یکی از با اهمیت ترین دارائی ها است (آکر،1996). در واقع برند چیزی بیشتر از محصول است. آنچه که یک محصول برند شده را از یک محصول بدون برند متمایز می سازد و به آن ارزش می بخشد، مجموع ادراکات و احساسات مشتری در مورد ویژگی ها و چگونگی عملکرد، دلیل وجودی و ویژگی های درك شده از شرکت مرتبط با برند است (کاپفرر ،2008،ص23). ارزش واقعی در درون محصول یا خدمت وجود ندارد. بلکه این ارزش در ذهن مشتریان بالقوه و بالفعل قرار دارد و برند است که این ارزش را در ذهن آنها تداعی می سازد. در جهان مادی گرای امروز، مصرف کننده به دنبال معنا بخشیدن به مصرف است. در این راستا، برند است که یک داستان در مورد خریداران محصول نقل کرده، و معنا و مفهوم را در محصول یا خدمت ایجاد می کند. بنابراین، به طور شگفت انگیزی، تمام سازمان ها و افراد تمایل دارند که به صورت یک برند مدیریت شوند (کاپفرر،2008،ص 23).

 

 

 

 

ارزش‌گذاری برند برای مشتری

در محیط رقابتی کنونی، اکثر محققین بر این باورند که نام تجاری، بخش مهمی از یک کسب و کار و دارایی های یک بنگاه را تشکیل می دهد و خیلی از کسب و کارها علاقه مندند که یاد بگیرند چطور یک نام تجاری با دوام و قوی ایجاد نمایند. یکی از قسمت های لازم و ضروری جهت این فرآیند، شناخت هر یک از عوامل ایجاد کننده ارزش برای نام تجاری است، که این از شاخصه های اساسی برای ایجاد، مدیریت و اندازه گیری ارزش نام تجاری می باشد.

تا کنون، فرمول استاندارد و معینی برای ارزش گذاری دارایی های معنوی و نام تجاری پیدا نشده است، اما روش های مختلفی وجود دارد که تا حد بسیار زیادی توانسته اند متغیرها و عوامل اثرگذار بر ارزش دارایی ها را مورد توجه قرار داده و راه حل های قابل قبولی ارائه دهند. هر کدام از این روش ها دارای محدودیت هایی بوده و این محدودیت ها به خاطر ماهیت و واقعیت اصلی “نام های تجاری و دارایی های معنوی  می باشد. ارزش گذاری این نوع دارایی ها، دارای روند پیچیده ای است و عدم اطمینان بالایی دارد.

 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب

 

 

 

فصل دوم – مبانی نظری و سابقه پژوهش 

 ادبیات تحقیق 13

2-1. مقدمه 14

2-2. تعاریف و مفاهیم ارزش ویژه برند 14

۱- بعد مشتری گرا : 16

۲- بعد مالی 17

3- بعد مرکب : 17

به عقیده آکر تداعی برند می تواند از 5 راه بر ارزش ویژه برند موثّر باشد. 20

2-3. عوامل  موثر بر ارزش ویژه برند 22

2-3-1) عوامل موثر بر ارزش ویژه برند از دیدگاه آکر 23

شکل2-1) عوامل موثر بر ارزش ویژه یرند از دیدگاه آکر(بورمارک،2005) 24

مارک تجاری  24

تداعی مارک تجاری  25

ویژگیهای مارک تجاری 27

کیفیت ادراک شده  28

وفاداری مارک تجاری  31

وفاداری مشتری 35

آگاهی از برند 37

ارزش‌گذاری برند برای مشتری 37

طبق نظر برد ون آکن هر سیستم معتبر اندازه گیری ارزش ویژه برند باید توام با اهداف زیر باشد: 38

۲. روش اینتربرند (یا فایننشال ورد): 40

۳- روش هولیهان : 42

2-4 مشتری و مشتری مداری 45

اهمیت مشتری 45

برنامه کاربردی مشتری مداری 47

سهم برند و رابطه مشتری 52

2-5. تحقیقات انجام شده 55

2-5-1. تحقیقات داخلی 55

شکل2-2 ) مدل عوامل موثر ارزش ویژه برند( ابراهیمی و همکاران،1388) 58

2-5-2. تحقیقات خارجی 59

مدل تحقیق( Athanasios & Polymeros,2013) 61

منابع: 65

Abstract 71

 

 

 

 

پاورپوینت فصل سوم کتاب مبانی مدیریت منابع انسانی تألیف گری دسلر ترجمه پارسائیان و اعرابی با موضوع آزمون و انتخاب کارکنان

پاورپوینت فصل سوم کتاب مبانی مدیریت منابع انسانی تألیف گری دسلر ترجمه پارسائیان و اعرابی با موضوع آزمون و انتخاب کارکنان کلمات کلیدی : پاورپوینت فصل سوم کتاب مبانی مدیریت منابع انسانی تألیف گری دسلر ترجمه پارسائیان و اعرابی با…

‏ پروژه برنامه نویسی طراحی و پیاده سازی مکانیزم انبارداری

‏ پروژه برنامه نویسی طراحی و پیاده سازی مکانیزم انبارداری دانلود پروژه برنامه نویسی انبارداری دانلود پروژه برنامه نویسی مدیریت انبار دانلود پروژه برنامه نویسی مکانیزم کردن انبار دانلود پروژه برنامه نویسی دانلود طراحی و پیاده سازی مکانیزم انبارداری دانلود…

افزایش كارایی پرس و جوهای پایگاه داده تحلیلی با نگاشت مكعب مفهومی به فضای دوبعدی

افزایش كارایی پرس و جوهای پایگاه داده تحلیلی با نگاشت مكعب مفهومی به فضای دوبعدی مکعب داده پایگاه داده تحلیلی پردازش تحلیلی برخط مدل داده‌ی چند بعدی افزایش كارایی پرس و جوهای پایگاه داده تحلیلی نگاشت مكعب مفهومی به فضای…

مطالعه سینتیک هیدروژن زدایی پروپان و واکنش های جانبی با کاتالیزور پلاتین، قلع/اکسید آلومینیوم (Al2O3)

مطالعه سینتیک هیدروژن زدایی پروپان و واکنش های جانبی با کاتالیزور پلاتین، قلع/اکسید آلومینیوم (Al2O3) طالعه سینتیک هیدروژن زدایی پروپان و واکنش های جانبی با کاتالیزور پلاتین، قلعاکسید آلومینیوم (Al2O3) رفتن به سایت اصلی نمونه ترجمه چکیدهسینتیک واکنشهای درگیر در…

واکنش های کیفری در قبال پدیده قاچاق انسان

واکنش های کیفری در قبال پدیده قاچاق انسان جرم قاچاق انسان تحقیق قاچاق زنان ارکان قاچاق زنان دانلود تحقیق قاچاق زنان پایان نامه قاچاق پایان نامه قاچاق زنان واکنش های کیفری در قبال پدیده قاچاق انسان قانون مبارزه با قاچاق…

پاورپوینت سیستم مدیریت عملکرد کارکنان (فصل هشتم کتاب مدیریت منابع انسانی آرین قلی پور)

پاورپوینت سیستم مدیریت عملکرد کارکنان (فصل هشتم کتاب مدیریت منابع انسانی آرین قلی پور) دانلود پاورپوینت فصل هشتم کتاب مدیریت منابع انسانی آرین قلی پور با موضوع سیستم مدیریت عملکرد کارکنان پاورپوینت کتاب مدیریت منابع انسانی آرین قلی پور پاورپوینت…

ارزیابی رابطه بین معیار عدم تقارن زمانی سود با معیار MTB

ارزیابی رابطه بین معیار عدم تقارن زمانی سود با معیار MTB معیار سود و زیانی معیار ترازنامه ای محافظه كاری محافظه كاری سود و زیانی محافظه كاری ترازنامه ای ارتباط معیار سود و زیانی و معیار ترازنامه ای محافظه كاری…

پرسشنامه هوش هیجانی بار آن 90 سوالی با نمره گذاری، روایی و پایایی

پرسشنامه هوش هیجانی بار آن 90 سوالی با نمره گذاری، روایی و پایایی کلمات کلیدی : پرسشنامه هوش هیجانی بار آن دانلود پرسشنامه هوش هیجانی بار آن 90 سوالی پرسشنامه هوش هیجانی بار- آن (eq-i) پرسشنامه هوش هیجانی بار آن…

ارزیابی علل تاثیرگذار بر نرخ طلا و ارائه مدل پیش بینی نرخ آن با استفاده از تکنیکهای پیشرفته داده کاوی

ارزیابی علل تاثیرگذار بر نرخ طلا و ارائه مدل پیش بینی نرخ آن با استفاده از تکنیکهای پیشرفته داده کاوی عوامل موثر بر قیمت طلا عوامل موثر بر قیمت طلا در ایران پیش بینی قیمت طلا با داده کاوی ارائه…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق یادگیری سازمانی

مبانی نظری و پیشینه تحقیق یادگیری سازمانی مبانی نظری یادگیری سازمانی دانلود مبانی نظری یادگیری سازمانی پیشینه تحقیق یادگیری سازمانی ادبیات نظری یادگیری سازمانی فصل دوم پایان نامه یادگیری سازمانی مبانی نظری و پیشینه تحقیق یادگیری سازمانی ادبیات و مبانی…

خلاصه کتاب تحول در نظريه هاي روابط بين الملل، حميرا مشيرزاده

خلاصه کتاب تحول در نظريه هاي روابط بين الملل، حميرا مشيرزاده خلاصه کتاب تحول در نظريه هاي روابط بين الملل حميرا مشيرزاده رفتن به سایت اصلی خلاصه کتاب تحول در نظريه هاي روابط بين الملل، حميرا مشيرزاده شامل 39 صفحه…

پروپوزال ابهام و لزوم رفع آن از مورد معامله

پروپوزال ابهام و لزوم رفع آن از مورد معامله اصل لزوم رفع ابهام ابهام در معامله ابهام در مورد معامله رفع ابهام از مورد معامله جلوه‌های ابهام در مورد معامله ابهام در مورد معامله و لزوم رفع آن پروپوزال ابهام…

بررسی مقایسه ای مصلحت درفقه امامیه و اهل سنت

بررسی مقایسه ای مصلحت درفقه امامیه و اهل سنت دانلود پایان نامه مصلحت در اسلام دانلود پایان نامه مصلحت درفقه امامیه دانلود پایان نامه مصلحت درفقه اهل سنت دانلود پایان نامه رشته فقه و معارف اسلامی بررسی مقایسه ای مصلحت…

بررسی عناصر تشکیل دهنده جرم محاربه

بررسی عناصر تشکیل دهنده جرم محاربه تعریف محاربه جرم محاربه عناصر جرم محاربه دانلود تحقیق جرم محاربه عناصر تشکیل دهنده جرم محاربه مقاله در مورد محاربه ارکان جرم محاربه محاربه در قانون مجازات اسلامی 1392 محاربه در قانون مجازات اسلامی…

پاورپوینت مقدمه ای بر هدفها و اصطلاحات هزینه

پاورپوینت مقدمه ای بر هدفها و اصطلاحات هزینه کلمات کلیدی : پاورپوینت مقدمه ای بر هدفها و اصطلاحات هزینه مقدمه ای بر هدفها و اصطلاحات هزینه تحقیق مقدمه ای بر هدفها و اصطلاحات هزینه موضوع هزینه هزینه های مستقیم و…

تلفیق علم و فناوری در برنامه درسی با تاکید بر دوره ابتدایی

تلفیق علم و فناوری در برنامه درسی با تاکید بر دوره ابتدایی برنامه درسی تلفیقی الگوی برنامه درسی تلفیقی الگوهای تلفیق برنامه درسی برنامه درسی تلفیق در ایران تلفیق برنامه درسی تلفیق علم و تکنولوژی در برنامه درسی تلفیق برنامه…

بررسی تنوع ژنتیکی انواع سیب با استفاده از مارکر SSR

بررسی تنوع ژنتیکی انواع سیب با استفاده از مارکر SSR ژنوم ارقام سیب روابط ژنتیکی ارقام و پایه های سیب بررسی تنوع ژنتیکی سیب تنوع ژنتیکی سیب با نشانگر SSR پایان نامه تنوع ژنتیکی انواع سیب پایان نامه تنوع ژنتیکی…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق سرمایه گذاری خارجی 49 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق سرمایه گذاری خارجی 49 صفحه کلمات کلیدی : مبانی نظری سرمایه گذاری خارجی تاریخچه سرمایه گذاری خارجی پیشینه تحقیق سرمایه گذاری خارجی تاریخچه سرمایه گذاری خارجی در ایران تاریخچه سرمایه گذاری خارجی در جهان تاريخچه…

اصول و ابزارهای لازم جهت تحقق و بهبود چابکی در سطح سازمان

اصول و ابزارهای لازم جهت تحقق و بهبود چابکی در سطح سازمان کلمات کلیدی : چابکی در سازمان ابعاد چابكي در بخش دولتي ابزارهای سازمان برای تحقق چابکی بهبود و افزایش سطح چابکی سازمان اصول و شاخصهاي چابكي در بخش…

پاورپوینت نظام سرمایه داری

پاورپوینت نظام سرمایه داری کلمات کلیدی : پاورپوینت نظام سرمایه داری نظام سرمایه داری تحقیق نظام سرمایه داری مقاله نظام سرمایه داری پایان نامه نظام سرمایه داری آزادی اقتصادی ‌پيشينه‌ تاريخی نظريه آزادی اقتصادی ادله طرفداران‌ اقتصاد ليبرال، سرمايه‌داری آزادی…

پایان نامه کارشناسی رشته صنایع دستی با عنوان قالی بافی

پایان نامه کارشناسی رشته صنایع دستی با عنوان قالی بافی قالی قالی بافی صنایع دستی نقش قالی تنوع طرح قالی در مناطق مختلف ایران طبقه بندی طرحهای قالی دانلود پایان نامه قالی بافی دانلود پروژه قالی بافی دانلود پایان نامه…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدل پذیرش فناوری tam در صنعت بانکداری 72 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدل پذیرش فناوری tam در صنعت بانکداری 72 صفحه کلمات کلیدی : مبانی نظری فناوری tam پیشینه تحقیق فناوری tam مبانی نظری فناوری tam در صنعت بانکداری پیشینه تحقیق فناوری tam در صنعت بانکداری مبانی…

مبانی نظری و پیشینه پژوهش توانمندسازی کودکان خیابانی

مبانی نظری و پیشینه پژوهش توانمندسازی کودکان خیابانی مبانی نظری توانمندسازی کودکان خیابانی دانلود مبانی نظری توانمندسازی کودکان خیابانی پیشینه تحقیق توانمندسازی کودکان خیابانی ادبیات نظری توانمندسازی کودکان خیابانی فصل دوم پایان نامه توانمندسازی کودکان خیابانی مبانی نظری و پیشینه…

شبكه‌های الكتریكی سه فاز

شبكه‌های الكتریكی سه فاز تولید انرژی الكتریكی سه فاز شبكه های الكتریكی سه فاز دانلود مقاله شبكه های الكتریكی سه فاز دانلود مقاله رشته برق رفتن به سایت اصلی دانلود مقاله رشته برق  شبكه های الكتریكی سه فاز    …

پروپوزال ارزیابی عملکرد شعب بیمه ایران با DEA

پروپوزال ارزیابی عملکرد شعب بیمه ایران با DEA ارزیابی عملکرد با DEA ارزیابی عملکرد در شرکت بیمه ارزیابی عملکرد با استفاده از تحلیل پوششی داده ها پروپوزال ارزیابی عملکرد بیمه با DEA ارزیابی عملکرد بانک با تحلیل پوششی داده ها…

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *