مبانی نظری و پیشینه تحقیق نوشتن برنامه بازاریابی

مبانی نظری و پیشینه تحقیق نوشتن برنامه بازاریابی

مبانی نظری نوشتن برنامه بازاریابی
دانلود مبانی نظری نوشتن برنامه بازاریابی
پیشینه تحقیق نوشتن برنامه بازاریابی
ادبیات نظری نوشتن برنامه بازاریابی
فصل دوم پایان نامه نوشتن برنامه بازاریابی
مبانی نظری و پیشینه تحقیق نوشتن برنامه بازاریابی
ادبیات و مبانی نظری نوشتن برنامه بازاریابی

رفتن به سایت اصلی

دانلود مبانی نظری پایان نامه کارشناسی ارشد مدیریت بازارگانی

مبانی نظری و پیشینه تحقیق نوشتن برنامه بازاریابی

 

 

 

 

 

– ساختار برنامه بازاریابی

در خصوص برنامه ریزی مناسب بازاریابی توجه به سه مورد زیر ضرورت دارد:

1.چه برنامه هایی در زمینه بازاریابی باید تنظیم شود.

2.برنامه بازاریابی چه محتوایی باید داشته باشد.

3. مناسب یا نامناسب بودن یک برنامه چگونه باید تشخیص داده شود.

قبل از تدوین برنامه بازاریابی باید دانست، گذراندن چه مراحلی برای دستیابی به این برنامه الزامی است؟ و همچنین قبل از اجرا و به کارگیری یک برنامه بازاریابی،مدیران بازاریابی باید اطمینان حاصل نمایند که آن برنامه ارزش اجرا و صرف نقدینگی شرکت را دارد و در صورت وجود عیب و نقص حتما آن را برطرف نمایند.ساختار و ترتیب مدل های منتشر شده برای برنامه ریزی بازاریابی توسط اندیشمندان و صاحب نظران این عرصه به صورت خلاصه در جدول 1-2 ارائه شده است (فاوانوس 2007)[1]

 

جدول 1-2- مراحل مختلف برنامه ریزی بازاریابی (فاوانوس2007)

لامبین2000[2]

وستوود [3]

رایت [4]2000

لاس کیسس[5] 1999

ماموریت استراتژیک

بررسی خارجی

بررسی داخلی

ایجاد اهداف

انتخاب رهبری استراتژیک

بودجه بازاریابی

تحلیل آسیب پذیری و زیان

برنامه احتمالی

ایجاد اهداف شرکت

تحقیق بازاریابی خارجی

تحقیق بازاریابی داخلی

تحلیل SWOT

اهداف بازاریابی و نتایج مورد انتظار توسعه استراتژی های بازاریابی و برنامه عملیاتی شامل تبلیغ و ترویج

پیش نویس برنامه

اصلاح سیستم کنترل و به هنگام درآوردن

 

 

تحلیل فرصت ها و تهدیدها در محیط خارجی تحلیل محیط داخلی

تدوین استراتژی ها

اجرای استراتژی ها

کنترل

اطلاعات خارجی

اطلاعات داخلی

تعیین توسعه آتی

مقاصد و اهداف

استراتژی های بازاریابی و بودجه بندی

پیش بینی سود و زیان

کنترل

 

کوپر ولین[6] 1997

مک دونالد[7] 2002

کاتلر[8] 2000

وود[9] 2004

وضیعت کنونی

بررسی داخلی

بررسی خارجی

استراتژی های آمیخته بازاریابی اهداف

آماده سازی برنامه بازاریابی

نظارت و تجدید نظر

 

رسالت ( ماموریت)

اهداف

بررسی بازاریابی

تحلیل SWOT

وضعیت مفروض

اهداف و استراتژی های بازاریابی

نتایج مود انتظار

برنامه های جایگزین

بودجه بندی

اجرا در جهت برنامه

خلاصه اجرایی

وضعیت کنونی بازار

تحلیل فرصت ها

اهداف

استراتژی های بازاریابی

برنامه عملیاتی

کنترل

خلاصه اجرایی

وضعیت کنونی بازار

مقاصد و محرک های کلیدی

بازار هدف

استراتژی بازاریابی

 برنامه بازاریابی

برنامه های مالی

اجرا و کنترل

گامپومار[10] 1983

جین[11] 2000

گلیگان و ویلسون[12] 2002

 

تحلیل وضعیت داخلی و خارجی

اهداف

ساختار بندی برنامه فعالیت های بخش بندی

قیمت گذاری

ترویج

بازاریابی

محصول

نقطه ی فروش مورد انتظار

بازاریابی

سود ناویژه

زمان بندی

تحلیل استراتژیک (محیط داخلی و خارجی)

تحلیل مهارت های استراتژیک و رهبری

تدویل استراتژی ها

استراتژی در جهت اجرا و کنترل

استراتژی های بازاریابی

خلاصه اجرایی

پیشینه و زمینه طرح

چشم انداز و دیدگاه های سازمانی

تحلیل موقعیت بازار

تحلیل داخلی

تحلیل داخلی و حسابرسی

جنبه های بحرانی و موضع یابی

مفروضات با اهمیت

ویژگی های بازار هدف

اهداف مقدماتی فروش، خط تولیدات و موضع یابی رقابتی نام تجاری و استراتژی بازاریابی

مدیریت هفت پی بازارابی

نامه تجاری

توسعه

بودجه

تجدید نظر و ساختار بندی مجدد اهداف

 

 

 

[1] Fava Neves

[2]LAMBIN (2000)

[3] WESTWOOD (1995)

[4] WRIGHT (2000)

[5] LAS CASA (1999)

[6] COOPER & LANE (1997)

[7] Mc.DONALD (2002)

[8] KATLER (2000)

[9] WOOD (2004)

[10]GAMPOMAR (1983)

[11] JAIN (2000)

[12] GIGLIGAN & WILSON (2002)

[13]NORTON PALEY

 

شرکتها باید اطلاعات بسیار زیادی از سازمان های رقیب، واسطه ها و سایر نیروها و عواملی که در بازار فعال هستند، داشته باشند. اطلاعات به عنوان یکی از اقلام مهم دارایی های استراتژیک و ابزارهای بازاریابی به شمار میآید. گردآوری اطلاعات مربوط به سازمان های رقیب در امر تدوین استراتژی ها، نقشی حیاتی دارد. بنابراین رد یابی، درک و واکنش به رقبا بعنوان یک جنبه ویژه از فعالیتهای بازاریابی مطرح بوده است ولازم است که سازمان ها یک برنامه اثر بخش به نام هوشمندی رقابتی به اجرا درآورند که بسیاری از شاخه های دیگر نظیر اقتصاد، بازاریابی، نظریه نظامی و مدیریت استراتژیک را در بر میگیرد. 

 

 

 

 

فهرست مطالب

چکیده 1

 

فصل دوم مبانی نظری 10

مقدمه 3

1-2- ساختار برنامه بازاریابی 5

2-2- تجزیه و تحلیل موقعیت 14

1-2-2-تحلیل نقاط قوت، ضعف، فرصتها و تهدیدها 14

تجزیه و تحلیل PESTEL: 15

فرمت تجزیه و تحلیل PESTEL 15

تحلیل خود 18

2-2-2- تحلیل رقبا 22

3-2-2- تجزیه و تحلیل بازار 24

– مشتریان شما چه کسانی هستند؟ 25

– چه چیزی رفتار مشتری را برمی انگیزد؟ 25

– ارزش مشتریان شما چیست؟ 25

3-2- تعیین اهداف 26

1-3-2- اهداف بازاریابی 28

2-3-2- برآورد تقاضای آتی و پیش بینی فروش 30

4-2.تدوین استراتژی 36

5-2- بازاریابی هدف 37

1-5-2- بخش بندی بازار 39

2-1-5-2- تقسیم بازار بر اساس استفاده از محصول 42

3-1-5-2- تقسیم بازارهایی تجاری 43

2-5-2- بازار هدف 44

3-5-2- موضع یابی 45

6-2- تعیین تاکتیک های بازاریابی 47

1-6-2- محصول (کالا یا خدمت) 49

1-1-6-2- آمیخته‌ی محصول و خط محصول 52

2-1-6-2- موضع‌یابی محصول 53

3-1-6-2- مدیریت نام تجاری 54

4-1-6-2- استراتژی نام تجاری 54

5-1-6-2- بسته‌بندی 56

6-1-6-2- چرخه عمر محصول 57

2-6-2- قیمت‌گذاری 60

1-2-6-2- قیمت‌گذاری و موضع‌سازی کالا 60

2-2-6-2- استراتژی قیمت‌گذاری 61

3-2-6-2- تعیین قیمت 62

3-6-2- توزیع 65

1-3-6-2- کانال توزیع و ارایه ارزش 66

2-3-6-2- ارزیابی کانال‌های توزیع 67

3-3-6-2- تعارضات در کانال توزیع 67

4-6-2- ترویج 68

1-4-6-2- بررسی ابزارهای ارتباطی 68

تبلیغات 68

فروش شخصی 69

بازاریابی مستقیم 69

روابط عمومی 70

نمایشگاه‌ها و نحوه نمایش محصولات 70

پیشبرد فروش 71

اهداف پیشبرد فروش 71

استراتژی‌های پیشبرد فروش 72

2-4-6-2- برنامه ترویجی 73

7-2- زمینه پژوهش 75

فرضیه‌ها و متغیرهای عملیاتی 80

 

 

فهرست

1-2- مراحل مختلف برنامه ریزی بازایابی 12

2-2- PESTEL 21

3-2- روشی برای انجام تجزیه و تحلیل نقاط قوت، ضعف،فرصتها و تهدیدها 20

4-2- نه مرحله اصلی در تجزیه و تحلیل محیط 26

5-2- جمع بندی تحلیل رقابتی 29

6-2- مقایسه روشهای پیش بینی فروش غیر ریاضی 39

7-2- چارچوب جامع تدوین استراتژی 40

8-2- متغیرهای اصلی بخش بندی بازارهای تجاری 46

9-2- خلاصه مشخصات اهداف و خط مشی های دوره عمر کالا 60

 

فهرست اشکال

شکل 1-1- مراحل اساسی در برنامه ریزی 8

شکل 2-1- عوامل اثر گذار بر روی استراتژی بازاریابی موسسه 9

شکل 1-2- برنامه استراتژیک بازاریابی 14

شکل 2-2-مراحل آماده سازی برنامه بازاریابی 15

شکل 3-2-ساختار برنامه بازاریابی 16

شکل 4-2- برنامه بازاریابی 17

شکل 5-2- مراحل اجرای یک برنامه ریزی بازاریابی 19

شکل 6-2- تجزیه و تحلیل پتانسیل بازار با استفاده از آّبشار بازار 31

شکل 7-2- سلسه مراتب اهداف یک شرکت تولیدی فرضی 32

شکل 8-2- ماتریس آنسف 35

شکل 9-2- فرآیند بازاریابی هدف 41

شکل 10-2- مدل فرآیند تقسیم بندی بازار 43

شکل 11-2- بخش بندی بازار رابط بین نیازهای بازار و برنامه بازاریابی 44

شکل 12-2- رویکردهایی به استراتژی تعیین جایگاه 48

شکل 13-2- بازاریابی غیرتمایزی 50

شکل 14-2- اجزا آمیخته بازاریابی 51

شکل 15-2- ابعاد سه گانه منافع مشتری 52

شکل 16-2- مفهوم کلی محصول 53

شکل 17-2- نگرش کلی بر تصمیمات نام تجاری 57

شکل 18-2- چرخه عمر محصول 59

شکل 19-2- ماتریس قیمت /کیفیت 62

شکل 20-2- منحنی قیمت/ ارزش 63

شکل 21-2- مدل ملاحظات سه گانه برای تعیین قیمت محصول 64

شکل 22-2- مدل برنامه ریزی ارتباطات یکپارچه بازاریابی 73

شکل 23-2- مدل دکتر منوچهر فرهنگ 75

شکل 24-2- مدل مفهومی پژوهش  77

 

تشریح سیستمهای اطلاعاتی اجرایی

تشریح سیستمهای اطلاعاتی اجرایی سیستمهای اطلاعاتی سیستمهای اطلاعاتی اجرایی عوامل کلیدی موفقیت را در حوزه‌های تکامل تحقیقات تشریح سیستمهای اطلاعاتی اجرایی دانلود پایان نامه رشته مدیریت دولتی دانلود پایان نامه مدیریت دولتی دانلود پایان نامه مدیریت رفتن به سایت اصلی…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق توانمندسازی منابع انسانی

مبانی نظری و پیشینه تحقیق توانمندسازی منابع انسانی مبانی نظری توانمندسازی منابع انسانی پیشینه تحقیق توانمندسازی منابع انسانی مبانی نظری و پیشینه تحقیق توانمندسازی منابع انسانی پیشینه پژوهش توانمندسازی منابع انسانی ادبیات نظری تحقیق توانمندسازی منابع انسانی دانلود مبانی نظری…

پایان نامه كارشناسی ارشد رشته تربیت بدنی با عنوان مقایسه میزان سلامت روانی دانش آموزان شركت‌كننده در فعالیت های هوازی و بی‌هوازی (مقطع متوسطه – شهرست

پایان نامه كارشناسی ارشد رشته تربیت بدنی با عنوان مقایسه میزان سلامت روانی دانش آموزان شركت‌كننده در فعالیت های هوازی و بی‌هوازی (مقطع متوسطه – شهرست سلامت روان بیماریهای روانی عوامل روانی اجتماعی انسان فعالیت های هوازی و بی ‌هوازی…

بررسی اختلافات فقها در آیات الاحکام در تفسیر التبیان با توجه به ویژگی های آن

بررسی اختلافات فقها در آیات الاحکام در تفسیر التبیان با توجه به ویژگی های آن ویژگی های آیات الاحکام در التبیان اختلافات فقها در آیات الاحکام در تفسیر التبیان تشریعی بودن آیات الاحکام از نگاه شیخ طوسی ویژگی های محتوایی…

تأثیر زلزله بر خطوط انتقال آب شهری

تأثیر زلزله بر خطوط انتقال آب شهری زلزله خطوط انتقال آب شهری آسیب پذیری شبكه های آب و فاضلاب زمان وقوع زلزله تأثیر زلزله بر خطوط انتقال آب شهری دانلود پروپوزال مهندسی زلزله دانلود پروپوزال کارشناسی ارشد مهندسی زلزله دانلود…

پرسشنامه استاندارد سلامت اجتماعی محقق ساخته با روایی و پایایی معتبر

پرسشنامه استاندارد سلامت اجتماعی محقق ساخته با روایی و پایایی معتبر کلمات کلیدی : پرسشنامه سلامت اجتماعی محقق ساخته پرسشنامه سلامت اجتماعی کیز پرسشنامه استاندارد سلامت اجتماعی پرسشنامه سلامت روانی اجتماعی دانلود پرسشنامه سلامت اجتماعی کییز نمره گذاری پرسشنامه سلامت…

گیربکس های تغییر دور پیوسته

گیربکس های تغییر دور پیوسته CVT گیربکس سیستم های انتقال قدرت انتقال قدرت تغییر دور پیوسته گیربکس های تغییر دور پیوسته دانلود پایان نامه رشته مکانیک خرید پایان نامه رشته مکانیک سیستم همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فایل…

بررسی ذینفعان فن بازار و مطالعات تطبیقی آن در جهان

بررسی ذینفعان فن بازار و مطالعات تطبیقی آن در جهان تعریف فن بازار انواع فن بازار فن بازار در ایران ضرورت وجود فن بازار تفاوت فن بازار با سایر بازارها مدل های پیاده سازی فن بازار عوامل موثر بر موفقیت فن…

کنترل در سیستم جریان مستقیم ولتاژ بالا و انواع آن

کنترل در سیستم جریان مستقیم ولتاژ بالا و انواع آن کنترل در سیستم جریان مستقیم ولتاژ بالا انواع کنترل در سیستم جریان مستقیم ولتاژ بالا کنترل در سیستم جریان مستقیم ولتاژ بالا و انواع آن انواع سیستمهای كنترل HVDC کنترل…

پایان نامه رشته صنایع با عنوان استراتژی شش سیگما و میزان اثربخشی آن در شركت ایران خودرو

پایان نامه رشته صنایع با عنوان استراتژی شش سیگما و میزان اثربخشی آن در شركت ایران خودرو پایان نامه شش سیگما اثر شش سیگما در شركت اثر شش سیگما در سازمانها استقرار متدولوژی شش سیگما در شركت ایران خودرو میزان…

نقش تحولات و وقایع دوره نخست وزیری آموزگار در روند پیروزی انقلاب اسلامی

نقش تحولات و وقایع دوره نخست وزیری آموزگار در روند پیروزی انقلاب اسلامی دلایل تغییر کابینه و انتصاب آموزگار علل انتخاب آموزگار به نخست وزیری بحرانها و چالش های پیش روی دولت آموزگار عوامل کناره گیری آموزگار از نخست وزیری…

دانلود پرسشنامه تاب آوری کانر و دیویدسون

دانلود پرسشنامه تاب آوری کانر و دیویدسون کلمات کلیدی : پرسشنامه تاب آوری کونور و دیویدسون 2003 تفسیر پرسشنامه تاب آوری کانر و دیویدسون روایی پرسشنامه تاب آوری کانر و دیویدسون نمره گذاری پرسشنامه تاب آوری کانر و دیویدسون پرسشنامه…

ادبیات نظری و پیشینه تجربی رهبری تحول گرا

ادبیات نظری و پیشینه تجربی رهبری تحول گرا کلمات کلیدی : مبانی نظری رهبری تحول گرا پیشینه تحقیق رهبری تحول گرا پیشینه داخلی رهبری تحول گرا پیشینه خارجی رهبری تحول گرا پیشینه پژوهش رهبری تحول گرا پیشینه نظری رهبری تحول گرا…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق داده کاوی در صنعت بانکداری

مبانی نظری و پیشینه تحقیق داده کاوی در صنعت بانکداری مبانی نظری داده کاوی در صنعت بانکداری دانلود مبانی نظری داده کاوی در صنعت بانکداری پیشینه تحقیق در مورد داده کاوی در صنعت بانکداری مبانی نظری در مورد داده کاوی…

شخصیت حضرت زهرا(س)

شخصیت حضرت زهرا(س) حضرت فاطمه بانوی نمونه زن در اسلام دانلود مقالات رشته معارف اسلامی شخصیت حضرت زهرا(س) دانلود مقالات معارف اسلامی دانلود مقاله شخصیت حضرت زهرا سیستم همکاری در فروش فایل خرید مقالات معارف اسلامی رفتن به سایت اصلی…

ارائه الگویی مفهومی برای شناسایی علل تاثیرگذار ارتقای عملکرد فن بازارهای دفاعی

ارائه الگویی مفهومی برای شناسایی علل تاثیرگذار ارتقای عملکرد فن بازارهای دفاعی فن بازار دفاعی ميانجي بازاريابي فناوري فناوری اطلاعات بازار کار اهمیت فناوری در صنایع دفاعی  فن بازار و بهره وری اقتصاد فناوری دفاعی عوامل موثر در موفقیت فن…

مبانی نظری تبیین الگوی اخلاق حرفه ای مدیران آموزشی با رویکرد اسلامی ایرانی

مبانی نظری تبیین الگوی اخلاق حرفه ای مدیران آموزشی با رویکرد اسلامی ایرانی شاخص اخلاق حرفه ای طراحی مدل اخلاق حرفه ای اخلاق حرفه ای مدیران آموزشی اخلاق حرفه ای در مدیریت آموزشی اخلاق حرفه ای با رویکرد اسلامی اخلاق…

پاورپوینت و ارائه کامل کایزن عملیاتی در سازمان میراث فرهنگی و گردشگری گیلان

پاورپوینت و ارائه کامل کایزن عملیاتی در سازمان میراث فرهنگی و گردشگری گیلان کایزن طرح 5S کایزن عملیاتی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری گیلان تحول اداری سازمان دانلود پاورپوینت مدیریت خرید پاورپوینت مدیریت پاورپوینت رشته مدیریت سیستم همکاری در فروش…

پاورپوینت فصل هشتم کتاب سیستم های اطلاعاتی حسابداری مرادی و بیات

پاورپوینت فصل هشتم کتاب سیستم های اطلاعاتی حسابداری مرادی و بیات پاورپوینت فصل هشتم کتاب سیستم های اطلاعاتی حسابداری تألیف دکتر مهدی مرادی و نعیمه بیات با عنوان کنترل در سیستم های اطلاعاتی رایانه ای امنیت اطلاعات پاورپوینت کنترل در…

جایگاه نظام سیاسى جمهورى اسلامى ایران در میان دو نظام ریاستى آمریکا و مجلس مدار انگلستان

جایگاه نظام سیاسى جمهورى اسلامى ایران در میان دو نظام ریاستى آمریکا و مجلس مدار انگلستان نظام سیاسى ایران نظام ریاستى آمریکا مجلس مدار انگلستان دانلود مقالات کارشناسی ارشد رشته علوم سیاسی جایگاه نظام سیاسى ایران دانلود مقالات کارشناسی ارشد…

بررسی و تشریح ارکان اقدامات تامینی و تربیتی

بررسی و تشریح ارکان اقدامات تامینی و تربیتی اقدامات تامینی و تربیتی اقدامات تامینی و تربیتی اطفال و نوجوانان تحقیق در مورد اقدامات تامینی و تربیتی ماهیت اقدامات تامینی و تربیتی اقدامات تامینی و تربیتی از دیدگاه اسلام ارکان و…

بلوغ سازمانی در مدیریت پروژه های فناوری اطلاعات

بلوغ سازمانی در مدیریت پروژه های فناوری اطلاعات بلوغ سازمانی مدیریت پروژه فناوری اطلاعات مدلسازی پروژه بلوغ فرآیند نرم افزار بلوغ سازمانی در مدیریت پروژه های فناوری اطلاعات دانلود پاورپوینت رشته مدیریت خرید پاورپوینت رشته مدیریت دانلود پاورپوینت مدیریت پاورپوینت…

ارزیابی عوامل تاثیرگذار در بهره وری کارمندان سازمان

ارزیابی عوامل تاثیرگذار در بهره وری کارمندان سازمان دانلود پایان نامه بهره وری بهره وری كاركنان عوامل موثر در بهره وری كاركنان ارزیابی عوامل تاثیرگذار در بهره وری کارمندان سازمان بهره وری كاركنان كارخانه‌ آسفالت سازی سازمان مهندسی عمران شهر…

پرسشنامه ارزیابی تطبیقی بستر زیرساخت های دستگاه های اجرایی برای استقرار مدیریت دانش

پرسشنامه ارزیابی تطبیقی بستر زیرساخت های دستگاه های اجرایی برای استقرار مدیریت دانش پرسشنامه مدیریت دانش پرسشنامه زیرساخت های مدیریت دانش پرسشنامه پیاده سازی مدیریت دانش در سازمان پرسشنامه زیرساختهای مورد نیاز پیاده سازی مدیریت دانش پرسشنامه پیاده سازی مدیریت…

مسئولیت مدنی دولت ناشی از انتقال خون آلوده

مسئولیت مدنی دولت ناشی از انتقال خون آلوده نظریه تقصیر مسئولیت مدنی مسئولیت مدنی دولت جبران خسارت ناشی از انتقال خون الوده مسئولیت مدنی دولت ناشی از انتقال خون آلوده دانلود مقالات کارشناسی ارشد رشته حقوق دانلود مقالات کارشناسی ارشد…

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *